28/03/2020
צ'קליסט לאבחון ילד עם אספרגר
כישורים חברתיים-רגשיים
- עשוי להתנהג או להגיב לסיטואציות חברתיות באופן יוצא דופן או בלתי הולם.
- מעדיף להימנע ממגע עין עם מבוגרים ועמיתים.
- עשוי לדבר בקול מונוטוני, ללא הבעה או רגש.
- מדבר ללא הפסקה כאילו אין אחרים לידו.
- לא מקשיב טוב.
- עשוי לדבר הרבה על תחום עניין מסוים.
- לא מבין טוב מאוד בדיחות וסרקזם.
- לעתים קרובות נוהג לשחק לבד.
- לא יוצר חברים ושומר עליהם.
- אינו דואג לחוקי המשחק או אינו מבין אותם.
- חוסר אמפתיה לאחרים.
- מתקשה בקריאת הפנים של אנשים.
- בעיות בכל סוגי התקשורת הלא מילולית.
- הבעות פנים נעדרות או אינן ראויות לשיחה.
- רוצה להתרועע עם אחרים אך לא מבין כיצד לקיים אינטראקציה.
- מתקשה ליזום ולשמור על שיחה דו כיוונית.
מוטוריקה גסה
- סרבול וגמלוניות.
- חוסר תיאום.
- הילוך מוזר.
- בעיות בלימוד לרכוב על אופניים.
- לא מצטיין בספורט.
- צרות בלחמוד לקשור נעליים.
מיומנויות מוטוריות עדינות
- כתב יד גרוע.
- לומד מאוחר כיצד אוכלים עם כלי אוכל.
- מעדיף לא לצבוע, ולא צובע בתוך שורות.
- עיכוב כולל בפיתוח מוטורי עדין.
כישורים קוגניטיביי
- אוצר מילים גדול.
- לומד לקרוא בגיל צעיר.
- אזורים צרים של עניין.
- טוב מאוד עם עובדות, תאריכים ומספרים.
- דבק בקפדנות בשגרה.
- מאוד לא גמיש כאשר מתמודדים עם לוח הזמנים המשתנה.
- לא מסוגל לפתור בעיות שאינן שגרת יומם.
סוגיות חושיות
- יכול להיות רגיש ביותר לרעשים.
- עלול לרצות להסיר את כל התגים מבגדי הילד.
- תזונה מוגבלת מאוד.
- לא נהנ מפעילויות כמו שחייה או פעילויות מים.